Εκτύπωση
Κατηγορία: Επιστημονικές Ειδήσεις
Εμφανίσεις: 4010
Δαρβίνος - καρικατούραΣύμφωνα με μία δημοσκόπηση, λιγότερο από τους μισούς Βρετανούς θεωρούν τη δαρβινική θεωρία της εξέλιξης ως την καλύτερη ερμηνεία για την ανάπτυξη της ζωής. Επιπλέον, περισσότερο από το 40% θεωρεί πως ο δημιουργισμός ή το ευφυές σχέδιο θα πρέπει να διδάσκεται στα επιστημονικά μαθήματα του σχολείου. Η έρευνα πραγματοποιήθηκε από την Ipsos MORI για το BBC, κι ειδικότερα για την εκπομπή "Ορίζοντες" (Horizon).

Σύμφωνα με μία δημοσκόπηση, λιγότερο από τους μισούς Βρετανούς θεωρούν τη δαρβινική θεωρία της εξέλιξης ως την καλύτερη ερμηνεία για την ανάπτυξη της ζωής. Επιπλέον, περισσότερο από το 40% θεωρεί πως ο δημιουργισμός ή το ευφυές σχέδιο θα πρέπει να διδάσκεται στα επιστημονικά μαθήματα του σχολείου. Η έρευνα πραγματοποιήθηκε από την Ipsos MORI για το BBC, κι ειδικότερα για την εκπομπή "Ορίζοντες" (Horizon).

Δαρβίνος - καρικατούραΠάνω από 2.000 συμμετείχαν στην έρευνα. Τα υποκείμενα ρωτήθηκαν τι είναι αυτό που περιγράφει καλύτερα την άποψή τους για την προέλευση και ανάπτυξη της ζωής:

Το ευφυές σχέδιο αναφέρει πως ορισμένα χαρακτηριστικά γνωρίσματα των έμβιων όντων είναι τόσο σύνθετα που η ύπαρξή τους εξηγείται καλύτερα με μια «ευφυή διαδικασία» παρά με τη φυσική επιλογή. Ο Άντριου Κόχεν, επιμελητής της σειράς του BBC για την οποία έγινε η έρευνα, σχολίασε: "Σκέφτομαι πως αυτή η ψηφοφορία αντιπροσωπεύει την πρώτη μας επαφή με την άποψη του βρετανικού κοινού σχετικά με αυτό το ζήτημα. Οι περισσότεροι άνθρωποι θα περίμεναν το κοινό να είναι υπέρ της δαρβινικής θεωρίας, αλλά φαίνεται πως υπάρχουν αρκετοί άνθρωποι που πιστεύουν σε μια εναλλακτική θεωρία για την προέλευση της ζωής".

Οι ερωτώμενοι, επιλέγοντας μία φορά για τρεις εναλλακτικές απόψεις σχετικά με την ανάπτυξη της ζωής στη γη, ρωτήθηκαν ποιά ή ποιές θα ήθελαν να διδάσκονται τα παιδιά στα μαθήματα επιστήμης στα βρετανικά σχολεία. Και να οι απαντήσεις:

Όσοι από τους ερωτώμενους ήταν μεγαλύτεροι των 55 χρονών, απέφευγαν να επιλέξουν τη θεωρία της εξέλιξης. "Τα αποτελέσματα της έρευνας λένε κάτι για το ρόλο της εκπαίδευσης επιστήμης σε αυτήν την χώρα και μας τονίζουν πως οφείλουμε να επανεξετάσουμε τον τρόπο που διδάσκουμε την εξελικτική θεωρία", προσθέτει ο Άντριου Κόχεν. Τα συμπεράσματα προκάλεσαν την έκπληξη της επιστημονικής κοινότητας. Ο Λόρδος Μάρτιν Ρις, Πρόεδρος της Βασιλικής Εταιρείας, είπε: "Είναι εκπληκτικό ότι πολλοί είναι ακόμα δύσπιστοι στη δαρβινική θεωρία της εξέλιξης. Ο Δαρβίνος πρότεινε τη θεωρία του πριν από περίπου 150 χρόνια, και σήμερα υποστηρίζεται από μεγάλο πλήθος επιστημονικών ευρημάτων. Είμαστε, εντούτοις, τυχεροί έναντι των ΗΠΑ, δεδομένου ότι κανένα σημαντικό τμήμα της βρετανικής θρησκευτικής ή πολιτιστικής ζωής δεν αντιτάσσεται στην παρουσία της εξέλιξης στο πρόγραμμα σπουδών της σχολικής επιστήμης".

Στις ΗΠΑ, γονείς στην Πενσυλβάνια οδήγησαν τη διαμάχη τους με το σύλλογο των καθηγητών στο δικαστήριο, απαιτώντας να μη διδάσκεται στο μάθημα της βιολογίας η δαρβινική θεωρία ως αδιαφιλονίκητο γεγονός. Το δικαστήριο αποφάνθηκε πως η κίνηση για το "ευφυές σχέδιο" ενισχύεται από την επιθυμία να εισαχθεί η έννοια του Θεού μέσα στην τάξη, με διάφορους τρόπους.

Horizon series
Evolution takes science honours
"Intelligent design" teaching ban
Η μια πλευρά μπορεί να έχει λάθος ή ο Θεός και η Επιστήμη δεν μπερδεύονται