Εκτύπωση
Κατηγορία: Επιστημονικές Ειδήσεις
Εμφανίσεις: 2637

1 2 3 help essay Άγαλμα από την Αρχαία ΕλλάδαΣύμφωνα με δύο μαθηματικούς οι Ρωμαίοι ποιητές δεν τηρούσαν πιστά τους κανόνες του μέτρου που ακολουθούσαν σχολαστικά οι Έλληνες ποιητές. Η ανάλυση που έκαναν στη δομή των στίχων οι δύο μαθηματικοί θα μπορούσε να βοηθήσει τους κλασικούς μελετητές να διερευνήσουν την την αλληλεπίδραση ανάμεσα στο γλωσσικό ύφος και το ποιητικό αποτέλεσμα

 

 

source url Σύμφωνα με δύο μαθηματικούς οι ρωμαίοι ποιητές δεν τηρούσαν πιστά τους κανόνες του μέτρου που ακολουθούσαν σχολαστικά οι έλληνες ποιητές. Η ανάλυση που έκαναν στη δομή των στίχων οι δύο μαθηματικοί θα μπορούσε να βοηθήσει τους κλασικούς μελετητές να διερευνήσουν την αλληλεπίδραση ανάμεσα στο γλωσσικό ύφος και το ποιητικό αποτέλεσμα. Οι Ricardo Mansilla και E. Bush του National Autonomous University of Mexico στο Mexico City έχουν κάνει μια μη συμβατική μελέτη των στίχων του Ομήρου, του Βιργιλίου και άλλων ποιητών. Αγνοώντας το εννοιολογικό περιεχόμενο της ποίησης που αφορούσε την περιπέτεια, την αγάπη και την φιλοσοφία, αυτοί εξέτασαν τις αλληλουχίες των μακρών και βραχέων συλλαβών της και τις παύσεις της.

Άγαλμα από την Αρχαία ΕλλάδαΤο στοιχείο κλειδί της δομής είναι το εξάμετρο, μια γραμμή δηλαδή μιας στροφής που περιέχει έξι μονάδες που λέγονται μέτρα ή πόδια. Σύμφωνα με τους ερευνητές, τόσο οι Έλληνες όσο και οι Ρωμαίοι ποιητές χρησιμοποιούσαν το εξάμετρο αλλά οι έλληνες με μια πιο αυστηρή έννοια. Τα ποιήματα των Ρωμαίων ήταν ρυθμικώς πιο πολύπλοκα. Κατά μια έννοια, ο Βιργίλιος αντιπροσωπεύει τον Stravinsky σε αντίθεση με τον Όμηρο που αντιπροσωπεύει τον Μπαχ.

Τα παραπάνω είναι ίσως εμφανή και χωρίς τη βοήθεια των μαθηματικών. Οι δύο μαθηματικοί όμως χρησιμοποίησαν μια τεχνική που αντλεί τη θεωρία των πληροφοριών που προέκυψε, από έρευνα στις τηλεπικοινωνίες το 1940. Ακόμη, προσδιορίζουν πού και πόσο διαφέρουν οι δύο ρυθμοί. Η ανάλυση αυτή θα μπορούσε να εντοπίσει ποιό ύφος ήταν περισσότερο επικρατές, καθώς και να πυροδοτήσει διάφορες συζητήσεις. Μερικοί μελετητές για παράδειγμα έχουν εκφράσει αμφιβολίες για το αν ο Όμηρος πράγματι υπήρξε ποτέ και αν έγραψε την Ιλιάδα και την Οδύσσεια. Οι υποστηρικτές αυτής της άποψης θα είχαν σύμφωνα με τη μελέτη αυτή ένα μαθηματικό επιχείρημα, γιατί σύμφωνα με την ανάλυση αυτή, η Οδύσσεια εμφανίζει πιο ελεύθερο ρυθμό απ’ ότι η Ιλιάδα, τοποθετώντας την συνεπώς πλησιέστερα στα έργα του μεταγενέστερου ποιητή Λουκρήτιου.

watch Η ποίηση φαίνεται να μην έχει τίποτα να κερδίσει από τη μαθηματική αυτή λεπτομερή εξέταση, αλλά αυτό δε φαίνεται ότι θα πείραζε ιδιαίτερα τους Έλληνες ποιητές. Γι’ αυτούς η σύνθεση ήταν μια αυστηρή υπόθεση. Αυτή η κατά γράμμα ρυθμική δομή εξυπηρετούσε στο να διαφοροποιεί την ποίηση από την καθημερινή ομιλία τονίζοντας έτσι την τελετουργική της σημασία. Επίσης, το να υπακούουν στο ρυθμό βοηθούσε τη μνήμη τους, καθώς η ποίηση ήταν μια κυρίως προφορική διαδικασία. Η μεταγενέστερη τάση του να γράφονται οι στροφές μπορεί να επέτρεψε στους ρωμαίους να έχουν μεγαλύτερη ρυθμική ελευθερία.

Τα πέντα πρώτα μέτρα μιας γραμμής εξαμέτρου από μια στροφή ήταν δάκτυλοι, δηλαδή μια μακριά συλλαβή ακολουθούμενη από δύο βραχείες. Το έκτο μέτρο έχει μια μακριά και μια βραχεία συλλαβή. Άλλα ρυθμικά στοιχεία επιτρέπουν παραλλαγές αυτού του παλμού όπως δύο μακριές συλλαβές και μια παύση. Διάφοροι κανόνες, ρύθμιζαν την τοποθέτηση αυτών των στοιχείων. Αλλά η τέχνη του ποιητή βρίσκεται στο να ανακατεύει και μερικές φορές να παρακάμπτει τις επιτρεπόμενες παραλλαγές, δημιουργώντας έτσι μια σύνθεση που έχει καθαρό ρυθμό και παρόλαυτά να έχει παρεκκλίσεις που ικανοποιούν στο άκουσμα. Οι Mansilla και οι συνεργάτες του, μετέτρεψαν την Ελληνική και Ρωμαϊκή ποίηση σε σειρές τριών συμβόλων. Κατόπιν κατέγραψαν τους συσχετισμούς ανάμεσα στα σύμβολα στις σειρές αυτές μετρώντας για παράδειγμα την τυπική απόσταση μεταξύ τους. Κάτι τέτοιο φανερώνει το πόσο οργανωμένες ή σύνθετες είναι οι στροφές.

Online Research Paper Writing Services Μαθηματικές μέθοδοι όπως αυτές χρησιμοποιούνται ευρέως για την ανάλυση κειμένων, και μπορούν να χρησιμοποιηθούν για να εντοπιστεί η κλοπή πνευματικής ιδιοκτησίας.